Tuesday, June 9, 2009

လူသံုးေယာက္ႏွင့္အေရးၾကီးကိစၥမ်ား

တေန႕သ၌ ေနာ့လ္ကာရိုလိုင္းနားၿပည္နယ္ ၿမိဳ႕ငယ္ေလးတစ္ခုရွိ ထိုင္းစားေသာက္ဆိုင္တစ္ခု၏ ေထာင့္က်က်စားပြဲ တစ္လံုးတြင္လူသံုးေယာက္သည္ လြန္စြာအေရးၾကီးေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကို လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာေဆြးေႏြးေနၾကေလသည္၊ ေသၿခာစြာၾကည့္ရန္မလိုပါဘဲႏွင့္ ထိုသူတို႕သည္ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္မ်ားစြာကြဲၿပားၿခားနားေသာသူမ်ားၿဖစ္ေၾကာင္းအလြယ္တစ္ကူသိႏိုင္ေပသည္၊

တစ္ေယာက္မွာ လြန္စြာအသားမဲၿပီးအရပ္ရွည္ေလ၏၊ လိမ္ေကာက္ေကာက္ဆံပင္မ်ားရွိၿပီး စကားကိုတိုးညွင္းစြာေၿပာေလ့ရွိသည္၊ ထိုေၾကာင့္လည္းက်န္လူႏွစ္ေယာက္မွာ သူ႕စကားကို အတင္းေရွ႕တိုးၿပီး အားစိုက္နားေထာင္ေနရေသာေၾကာင့္သူ႕ကို အေဝးမွၾကည့္လ်င္ တၿပည့္မ်ားကို လက္ခ်ာေပးေနေသာဆရာၾကီးဟုထင္စရာရွိ၏၊ ကၽြႏု္ပ္မွာလည္းထိုသူ႕ စတိုင္ကိုမ်ားစြာသေဘာက်ေသာေၾကာင့္ ယင္းေန႕မွစၿပီးဆရာၾကီးဟုအထင္ခံရေစရန္ အလို႕ငွာ စကား ကို ေလလံုးမကြဲတိုးတိုးသာေၿပာေတာ့၏၊ ထိုသူမွာကား “ထရီနီဒက္အန္တိုဘားကိုး” ႏိုင္ငံသား မၾကာခင္ဇီဝအဏုၿမဴေဗဒႏွင့္ဇီဝတန္ၿပန္ခုခံမႈဆိုင္ရာဘာသာရပ္ၿဖင့္ PhD ၿပီးေတာ့မည့္သူၿဖစ္ၿပီး၊ PhD ရၿပီးေနာက္ လက္ရွိစီးပြားေရးအေၿခအေနအရ အနာဂတ္ကိုပူပန္ေနရသူလည္းၿဖစ္၏၊ ထိုသ႕ူအမည္မွာ “ကိုနီ”ၿဖစ္ေတာ့သည္၊ ကိုနီႏွင့္ ကၽြႏု္ပ္အားမိတ္ဆက္ေပးခဲ့သူမွာ တခ်ိန္က မန္ခ်က္စတာယူႏိုက္တက္အသင္းေရွ႕တန္းတြင္ ေဘာ္လံုးကစားခဲ့ေသာ ထရီနီဒက္အန္တိုဘားကိုး ႏိုင္ငံသား“ဒိြဳက္ေယာက္”ဆိုသူၿဖစ္၏၊(!)

ေနာက္တစ္ဦးမွာကား အေမရိကန္ႏိုင္ငံကို ထူေထာင္ခဲ့ေသာလူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးၿဖစ္ေသာ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး၊ ၾကြက္မ်ားကို စားတာလည္းမဟုတ္ဘဲႏွင့္ သတ္ပစ္တတ္ေသာ ေဆး သုေတသနပညာရွင္ တစ္ဦးၿဖစ္ၿပီး မ်ိဳးရိုးစဥ္ဆက္ ေနာ့လ္ကာရိုလိုင္းနားေဒသတြင္ေနထိုင္ လာခဲ့သူၿဖစ္ေလသည္၊ သူသည္မၾကာခဏ ဆဲလ္ဖုန္းတစ္လံုးကို ေမ်ာက္အံုးသီးရသလို ခလုပ္မ်ားကိုေလွ်ာက္ႏွိပ္ၿပီးအလုပ္ရွဳပ္္ေနတတ္ သူလည္းၿဖစ္၏၊ သူကား “ကိုလိပ္” ေပတည္း၊

ေနာက္တစ္ဦးမွာကား အင္မတန္ထူးၿခားခန္႕ညားေသာ ဥပဒိရွိၿပီး ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္းႏွင့္ငပိေက်ာ္ကို လြန္စြာၾကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ အေရွ႕တိုင္းလူမ်ိဳးတစ္ဦးၿဖစ္၏၊ ကိုရင္ႏွင့္ဘဇဥ္းတက္စဥ္ကဘြဲ႕မ်ားအပါအဝင္ဘြဲ႕မ်ားစြာရရွိခဲ့သူတစ္ဦးလည္းၿဖစ္ေလသည္၊
သူသည္္ထူးၿခားဆန္းၾကယ္ေသာ ပညာရပ္မ်ားကို ကမာၻတစ္ဘက္ၿခမ္းဟိမဝႏၱာေတာင္ေၿခမွ တိုင္းၿပည္တစ္ခုတြင္သင္ယူခဲ့သူလည္းၿဖစ္၏၊ သူ၏ေပ်ာက္ေစ ပညာရပ္မွာထူးၿခားအစြမ္းထက္လွသၿဖင့္ သူ႕အားမည္သူမ်ွဘာပစၥည္းမွမငွားရဲၾကေၿခ၊ ထိုသူမွာကား ယခုစာကိုေရးေနေသာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ေတာက္တိုမယ္ရ အလုပ္မ်ားၿဖင့္ (လုပ္ဘူးတယ္ရွိေအာင္) အသက္ေမြးေနေသာ ကၽြႏု္ပ္ “ကိုမ်ိဳး”ၿဖစ္ေတာ့သည္၊

ကၽြန္ူပ္တို႕သည္ လြန္စြာစိုးရိမ္ပူပန္ပံု ၿဖင့္ စြမ္းအင္ႏွင့္ ကမၻာၾကီး ၏ေရွ႕ေရးအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးၿပီးသကာလ၊ “ပရိုက္ေဗစီ”အေၾကာင္းသို႕ေရာက္သြားေလ၏၊ ကိုလိပ္က သူ႕မိသားစုမွာ ဆင္းရဲရိုးသားေသာေတာသူေတာင္သားအေမရိကန္မ်ားၿဖစ္ၿပီး ငယ္စဥ္က သူ႕ကိုယ္ပိုင္အခန္းတစ္ခုလိုၿခင္ေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္သလို ကဒ္ထူစကၠဴမ်ားၿဖင့္ အခန္းေလးတစ္ခုဖြဲ႕ကာ ကိုယ္ပိုင္အခန္းလုပ္ေနခဲ့ရဘူးေၾကာင္းေၿပာေလသည္၊ ထိုအခါကိုနီမွာလည္း မေနသာ သူကမွပိုၿပီးဆင္းရဲသူၿဖစ္ေၾကာင္း သူ႕ႏိုင္ငံမွာလည္းဆင္းရဲေၾကာင္းေၿပာၿပေလသည္၊ သူတို႕မိသားစုမွာ အိပ္ခန္းတစ္ခန္းဘဲရွိလို႕ အေမနဲ႕အေဖက အဲဒီမွာအိပ္ၿပီး က်န္တဲ့ေမာင္ႏွမေတြကအၿပင္မွာအိပ္ရေၾကာင္းေၿပာၿပေလသည္၊ ထိုအၿပင္ သူတို႕အိမ္မွာပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ေဟာင္းေလးၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ ညည (ေလတိုက္လ်င္) လွဳပ္လွဳပ္ေနတတ္တာမွတ္မိေၾကာင္းေၿပာၿပေလသည္၊ ကိုလိပ္မွာ အိမ္လွဳပ္တဲ့ကိစၥကိုမ်ားစြာစိတ္ဝင္တစားေမးလိုေသာ္လည္း ကၽြနဳ္ပ္က သူဘာေမးေတာ့မည္ကိုၾကိဳသိေနေသာေၾကာင့္စကားလမ္းေၾကာင္းလႊဲလိုက္၏၊ ကၽြန္ုပ္မွာငယ္စဥ္က လြန္စြာၾကီးမားေသာ အုပ္တိုက္အိမ္ရွည္ၾကီးႏွင့္္ေနခဲ့ရေၾကာင္း ကၽြန္ုပ္အိပ္ခန္းမွာ ၁၀ေပ ပတ္လည္ခန္႕က်ယ္ဝန္းေၾကာင္း ဘီရိုၾကီးမ်ားမွာလည္းဝန္ကမာၻလိုၿဖစ္ေနေၾကာင္းေၿပာေသာအခါ က်န္လူမ်ားသည္ ကၽြန္ဳပ္အားလြန္စြာအားက်ကာ ေငးေမာေနၾကေလ၏၊ သို႕ေသာ္လည္းပရိုက္ေဗစီထက္ စည္းလံုးၿခင္းကိုတန္ဖိုးထားေသာေၾကာင့္ မိသားစု (၇)ေယာက္လံုးယင္းအခန္း တြင္အတူတူအိပ္ေၾကာင္းရွင္းၿပေလလ်င္ ေခါင္းတညိမ့္ညိမ့္ၿဖစ္သြားၾကေလေတာ့သည္၊

ယင္းေနာက္ကၽြႏ္ုဳပ္တို႕စကားဝိုင္းသည္ လဘ္ေပးလဘ္ယူ ကိစၥကိုေရာက္သြားၿပန္၏၊ ဒီတခါေတာ့ ကၽြန္ုပ္ကစတင္ကာ တို႕တိုင္းၿပည္တြင္ လဘ္ေပးလဘ္ယူ ဆိုတာမရွိေၾကာင္း ေခ်ာဆီထဲ့ရေသာ ထူးၿခားသည့္စနစ္တစ္ခုရွိေၾကာင္းေၿပာၿပေလ၏၊ ေခ်ာဆီဖိုးမွာ တခါတေလလြန္စြာတန္ဖိုးၾကီးေၾကာင္းလည္းပါ၏၊ သို႕ရာတြင္ လက္ဖက္ရည္တိုက္ရေသာ ခ်စ္စရာဓေလ့ကိုေတာ့မေၿပာေတာ့ပါ၊ ထိုအခါ ကိုနီက အားတက္သေရာၿဖင့္ မင္းတို႕ကေတာ္ေတာ္အဆင့္ၿမင့္တာဘဲလို႕ေၿပာ ၿပီးသူတို႕စီမွာလည္းထိုဓေလ့ကို ထိမ္းသိမ္းထားေၾကာင္းေၿပာၿပသည္၊ ထိုအခါ ကိုလိပ္က သူတို႕စီမွာ ဒီကိစၥလံုးဝမရွိေလဟန္ၿဖင့္ မင္းေခ်ာဆီထဲ့ဘူးလားဟုေမးေလ၏၊ ဟာထ့ဲဘူးတာေပါ့ ေၿပာေသာအခါ စိတ္ပ်က္သြားပံုရၿပီး ဒို႕ဆီမွာဒါမ်ိဳးလံုးဝအားမေပးဘူးလို႕ေၿပာေလသည္၊ ၿပီးေနာက္ ကိုနီဘက္လွည့္ၿပီးု မင္းေကာ လဘ္ ေပးဘူးလားလို႕ေမးၿပန္၏ ထိုအခါ ကိုနီ က သိသိၾကီးႏွင့္မေပးဘူးေၾကာင္းလိမ္လိုက္၏၊ လဘ္ေပးမႈကို အားေပးသလိုၿဖစ္သြားေသာ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ကိုလိပ္အား မင္းတို႕လည္း လဘ္္ေပးတယ္လို႕သာမေၿပာတာ တရားရံုးမွာ ကိစၥေသးေသးေလးကိုေတာင္ေရွ႕ေနငွားရတာကေကာကြာ ဒါသတ္သတ္စားေပါက္ထြင္တာဘဲမဟုတ္လားဆိုေတာ့မွ ေအးဟုတ္သားဘဲ..ဒါေပမယ့္တရားဝင္တာေပါ့တဲ့၊ ေနာက္ၿပီး ရုပ္ရွင္တစ္ခုထဲက (Syriana) ဇာတ္ဝင္ခန္းတစ္ခုမွာ “ေကာ္ရပ္ရွင္း” ေၾကာင့္စီးပြားေရးသမားေတြ လုပ္ရကိုင္ရတာဘယ္လိုအဆင္ေၿပေၾကာင္းအားရပါးရေၿပာထားေသးတယ္လို႕ဆို ေတာ့ ကိုယ့္လူတိတ္သြားတယ္၊ ေနာက္ၿပီး အလာစကာဂါဗာနာၾကီးက တိုင္းၿပည္ပိုက္ဆံေတြနဲ႕ မိသားစုခရီးသြားတာမွာသံုးပစ္တာကေကာကြာ၊ အားလံုးခဏ ၿငိမ္သြားၿပီး..
ကိုနီမွာ “ေကြ႕တီယို” ကို ပါးစပ္ထဲသို႕အတင္းထိုးထဲ့ၿပီးဒီကိစၥမွာ သူမပါသလိုလုပ္ေနသည္၊ ကိုလိပ္လည္း “ဖတ္ထိုင္း” ကိုလွမ္းႏိွုက္လိုက္သည္၊ ကၽြန္ုပ္လည္းထိုအခါမွ ငါးေက်ာ္တစ္ဖဲ့ကိုယူဝါးလိုက္၏၊ ၿပီးေနာက္ ေခါင္းစဥ္ေၿပာင္းၾကၿပန္သည္၊

ဒီလိုနဲ႕ ႏိုင္ငံတကာအေထြေထြဗဟုသုတကိုစတင္ေဆြးေႏြးေသာအခါ ကိုနီမွာလြန္စြာသနားစရာေကာင္းသြား၏၊ သူဥေရာပကိုတခါမွ မေရာက္ဖူး၊ ဒီ ခ်က္ပါေဟးၿမိဳ႕ေလး မွာ ဘဲ ေက်ာင္းတက္ေနတာ ဆယ္ႏွစ္ရွိေနၿပီ၊ သူကလည္းစိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ႏွင့္ မၾကာခင္ေတာ့ ေရာက္မွာပါလို႕ေၿပာေလသည္၊
ကိုလိပ္မွာ ထိုအခ်က္တြင္ႏွိပ္ၿပန္ၿပီတခါလို႕ဆိုရမည္ သူကကမာၻ႕ႏိုင္ငံ အေတာ္မ်ားမ်ားကိုေရာက္ဖူးသူၿဖစ္ၿပီး အေမရိကန္တခြင္ေတာ့ ၿပဲၿပဲစင္ေလာက္ေအာင္ေရွာက္သြားသူ၊ မနက္ၿဖန္တြင္လည္း “ယူတာ” ၿပည္နယ္က ေက်ာက္ေတာင္ေကြးၾကီးမ်ားေဒသတြင္စခန္းခ်ခရီးသြားမည္ၿဖစ္ေၾကာင္းလည္းေၿပာၿပေလ၏၊
ကိုနီမွာ လြန္စြာအားက်လ်က္ရွိေနေလေတာ့သည္၊
ထိုစဥ္ခဏတြင္ ကိုလိပ္က သူ႕ဆဲဖုန္းထဲသို႕ေရာက္လာေသာ ၁၈ႏွစ္ေအာက္မၾကည့္သင့္ေသာ မိန္းမမ်ားကမာၻၾကီးကိုအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့လ်င္ ေခါင္းစဥ္ၿဖင့္္ ဗြီဒီယိုအပိုင္းအစတခုကို ကၽြႏ္ုပ္တို႕ႏွစ္ေယာက္အား ၿပေလသည္၊ ၾကည့္ၿပီးသကာလ အားလံုးမိန္းမမ်ား ကမာၻၾကီးကိုမအုပ္ခ်ဳပ္သင့္ေၾကာင္းသေဘာတူညီမႈရယူလိုက္ၾကသည္၊
ၿပီးေနာက္ကၽြႏု္ပ္ဘက္သို႕လွည့္ၾကည့္ၾကေလ၏၊

ကၽြႏု္ပ္က ေနရာေဒသအသစ္မ်ားသို႕ ေရာက္ရွိတိုင္း ပထဝီ ေၿမမ်က္ႏွာၿပင္သေဘာထက္ ထိုေဒသတြင္ေနထိုင္ေသာသူမ်ား၏ သမိုင္း၊ယဥ္ေက်းမႈ၊ စိတ္ေနသေဘာထား ႏွင့္ ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ားကို ဦးစားေပးေလ့လာေၾကာင္း၊ ၿပီးေနာက္ မိမိအေတြ႕အၾကံဳႏွင့္ယွဥ္ၿပီး ခြဲၿခမ္းစိတ္ၿဖာေလ့ရွိေၾကာင္း ကိုအစပ်ိဳးေၿပာေလေတာ့သည္၊
ထို႕ေနာက္ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးမွာ တမိ်ဳးထဲရွိေၾကာင္း သို႕ရာတြင္ ေတာင္ပိုင္းကၽြန္းေနဂ်ပန္လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးမွာေတာ့စကားေၿပာပံုမွအစ အနည္းငယ္ကြဲၿပားၿခားနားသၿဖင့္ သူတို႕က လူမ်ိဳးကြဲတမ်ိဳးလို႕လည္းဆိုႏိုင္ေၾကာင္းေၿပာၿပသည္၊ ေနာက္ၿပီးဂ်ပန္တို႕ရဲ႕စိတ္ေနသေဘာထားကိုရွင္းၿပန္သည္၊ ႏိုင္ငံၿပင္ပတြင္ေနထိုင္ေသာ ဂ်ပန္မ်ားမွာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးညွိႏိုွင္းရအလြန္ခက္ေလ့ရွိတတ္ေၾကာင္းလည္းပါ၏၊ ထို႕ေနာက္ ကိုရီးယားအေၾကာင္းတစ္ေစ့တစ္ေစာင္းေရာက္သြားၿပန္သည္၊ ဒီလိုနဲ႕ ဆက္လာလိုက္တာ မက္ဆိုပိုေတးမီးယား ေဒသသို႕ေရာက္ၿပန္၏ ထိုေဒသမွာယခုအခါအီရတ္ႏိုင္ငံ ၿဖစ္လာေၾကာင္းေၿပာၿပသည္၊ ကၽြႏ္ုပ္၏အေဘးၿဖစ္သူမွာ ထိုစဥ္က စစ္ပြဲမ်ားတြင္အဂၤလိပ္ဘက္ကပါဝင္တိုက္ခိုက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ တိုက္ဂရစ္ႏွင့္ယူဖေရးတီးၿမစ္ႏွစ္သြယ္အေၾကာင္း၊ ၿပီးေနာက္ ကာဒ္ လူမ်ိဳးမ်ားအေၾကာင္းၿဖင့္အဆံုးသတ္လိုက္ၿပီး ဥေရာပသို႕ဆက္ေလသည္၊ ေရွးအခါက ၿမန္မာပညာတတ္လူငယ္မ်ားဟာ အီတလီ၊ၿပင္သစ္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ပညာဖလွယ္ေလ့ရွိေၾကာင္းရွင္းၿပန္၏၊ လူစြန္႕စားတစ္ဦး၏မွတ္တမ္းတြင္ ေရွးအခါက ၿမန္မာလူမ်ိဳးစစ္ဗိုလ္တစ္ဦးအီတလီစစ္တပ္တြင္ေတြ႕ဘူးေၾကာင္း ေဖာ္ၿပထားတာဖတ္ဖူးေၾကာင္းလည္းပါ၏၊ ၿပီးေနာက္အေမဇံုသစ္ေတာၾကီးမ်ားအေၾကာင္းေရာက္ေလသည္၊ ဘရာဇီးႏိုင္ငံ ရိုင္ရိုဒီေဂ်နီးယိုး ၿမိဳ႕လည္းပါ၏၊ အာဂ်င္တီးနား၊ ခ်ီလီ၊ကိုလံဘီယာ၊ ေဒါက္တာခ်ီလည္းမခ်န္ခဲ့ ၿပီးေနာက္ ဗင္နီဇြဲလား အလွမ်ားတြင္ေခတၱနားၿပီး မိတ္ေဆြမ်ားစိတ္ဝင္စားမႈရွိမရွိအကဲခတ္ေလ၏၊ ကိုနီမွာ မေကာင္းတတ္လို႕စိတ္ဝင္စားဟန္ၿပၿပီးနားေထာင္ေနပံုရၿပီး ကိုလိပ္မွာၿပန္ၿခင္ေနပံုရသည္၊ သို႕ေသာ္လည္း ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဂြာတီမာလာႏိုင္ငံ မွ မကၠဆီကိုႏိုင္ငံအထိသမိုင္းအက်ဥး္ကိုေၿပာၿဖစ္ေအာင္ေၿပာလိုက္ၿပီး “ေမယန္”ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ေလလ်င္ ကိုလိပ္ႏွင့္ကိုနီမွာ ကမန္းကတမ္း ေနာက္ထပ္ ကၽြႏု္ပ္ စကားစရွာရသြားမည္ကိုစိုးရိမ္ပံုၿဖင္အတင္း့ ၿပန္ရန္ၿပင္ေလေတာ့သည္၊

ထို႕ေၾကာင့္လည္း ထိုေဒသမ်ားမွာ ကၽြႏု္ပ္ေရာက္ဖူးေသာ ေဒသမ်ားမဟုတ္ဘဲ ၾကားဘူးနားဝမ်ားသာ ၿဖစ္ေၾကာင္းကို ယင္းတို႕ႏွစ္ဦးအားရွင္းၿပခြင့္မရလိုက္ေပ၊

မွတ္တမ္းကို ဒီမွာဘဲရပ္ပါရေစ၊၊

(!)ကိုနီႏွင့္ကၽြန္ေတာ္္ ဒိြဳက္ေယာက္အေၾကာင္းစကား ဆက္စပ္ေၿပာမိၾကတာကိုဆိုလိုပါသည္၊တကယ္မိတ္ဆက္ေပးတာမဟုတ္ပါ၊ အကယ္လို႕ စာကိုဆံုးေအာင္မဖတ္မိပါက ကိုနီႏွင့္ကိုလိပ္လို ထင္ေယာင္ထင္မွားၿဖစ္ေနေပလိမ့္မည္၊

No comments: